Wózki czołowe Diesel

Wózki wyposażone w wysokoprężną jednostkę napędową są przeznaczone do intensywnej pracy wielozmianowej na otwartych przestrzeniach. Są to pojazdy niezwykle odporne na uszkodzenia – bezawaryjnie wykonują swoje zadania w najcięższych warunkach atmosferycznych: przy wahaniach temperatur, intensywnych opadach czy dużym nasłonecznieniu. Sprawdzają się również na średnich i długich trasach przejazdowych, nierównym podłożu czy w zabrudzonym i zapylonym otoczeniu. Przy odpowiedniej eksploatacji cechują się długą żywotnością. Mogą pracować przez cały dzień. Ich wydajność znacząco podnosi brak konieczności stosowania dłuższych przerw.

image

Wózek widłowy Diesel czy na gaz?

Silniki Diesla posiadają o wiele większą moc niż napędy elektryczne czy LPG. Uzupełnienie baku paliwowego zajmuje mniej czasu niż ładowanie akumulatorów czy wymiana butli gazowej. Dużym atutem wózków z napędem Diesel jest udźwig, który z reguły wynosi od 1 000 do 50 000 kg. Pomimo zaawansowanych parametrów są one stosunkowo proste w obsłudze.

W porównaniu do wózków elektrycznych czy z silnikami LPG są nieco droższe w zakupie. Za to mają niskie koszty eksploatacyjne. Duży zbiornik paliwa wystarcza na kilkunastogodzinną pracę wózka. Poza tym pełen bak nie ogranicza zwrotności pojazdu – tak jak w przypadku wózków na gaz, które mają zewnętrzny zbiornik paliwa.

Stosowanie wózków spalinowych wewnątrz pomieszczeń

Emisja spalin i natężenie hałasu, jakie generują wózki z napędem Diesel, w większości przypadków wykluczają użytkowanie ich w zamkniętych pomieszczeniach. Jednak zastosowanie odpowiednich filtrów i urządzeń oczyszczających warunkowo dopuszcza te pojazdy do pracy wewnątrz obiektów. Wysoka jakość silnika wpłynie na mniejsze zużycie paliwa, niski poziom drgań i zapewni cichą pracę urządzenia.

Filtry cząsteczek stałych i systemy regulacji gazów spalinowych

Nowe modele wózków są standardowo wyposażone w filtry cząstek stałych DPF oraz systemy regulacji gazów spalinowych EGR. Zadaniem DPF (Diesel Particulate Filter) jest oczyszczanie spalin wydostających się z układu wydechowego pojazdu, czego efektem jest między innymi eliminacja emisji czarnego dymu. System EGR (Exhaust Gas Recirculation) obniża zawartość tlenu w powietrzu dostarczanego do komory spalania, a przy tym redukuje emisję tlenków azotu (NOx).

Wózki o napędzie Diesel są niezastąpione w pracach budowlanych. Sprawdzą się też w fabrykach, zakładach przemysłowych, portach, a także wszędzie tam, gdzie częścią działalności jest relokacja i produkcja maszyn. Wózki te posiadają również ogromne możliwości konfiguracyjne, które podnoszą efektywność pracy i zapewniają liczne udogodnienia. Kabina operatora może być otwarta lub pełna, wyposażona w radio, klimatyzację i ogrzewanie. Dostępne są różne rodzaje masztów, pozycjonery wideł, przedłużenia wideł, przesuwy boczne, dodatkowe zawory hydrauliczne, specjalistyczne chwytaki, pługi do odśnieżania. Opony mogą być pneumatyczne lub superelastyczne, także z podwójnymi przednimi kołami. Wyposażenie wózka w kamery znacznie poszerzy pole widzenia. Uzupełniające akcesoria pozwolą dostosować wózek do każdej branży.

SERWIS WÓZKÓW CZOŁOWYCH DIESEL

image

Usługi wulkanizacyjne

Oferujemy kompleksowe usługi wulkanizacyjne, dysponujemy mobilną prasą hydrauliczną

image

Naprawa układu hydraulicznego

Naprawa poszczególnych elementów układu hydraulicznego (pompy, siłowniki, tłoczyska i inne)

image

Remonty kapitalne silników

Wykonujemy kapitalne remonty silników, a także naprawy poszczególnych podzespołów