Wózki systemowe

Wózki systemowe, zwane również wózkami VNA (z angielskiego Very Narrow Aisle) są przeznaczone do pracy w korytarzach niewiele szerszych od nich samych od 120 do 200 cm. Są to urządzenia wielozadaniowe, o dużej zdolności przeładunkowej, które idealnie sprawdzają się przy szybkim kompletowaniu zamówień. Zastosowanie ich zwiększa efektywność transportu wewnętrznego oraz pozwala optymalnie zagospodarować przestrzeń magazynową, co w obliczu rosnących kosztów logistycznych ma ogromne znaczenie. Pojazdy te obsługują regały na wysokościach nawet do 17,5 metrów, a ich udźwig waha się od 1200 do 1500 kg. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość obustronnego pobierania palet w wąskich alejkach magazynowych. Wykorzystanie mocnych silników prądu zmiennego pozwala osiągać duże prędkości jazdy, nawet do 12 km na godzinę.

image

Wymagania hali magazynowej wysokiego składowania

Decydując się na wózki systemowe należy zadbać o odpowiednią nawierzchnię. Urządzenia te pracują bowiem na wysokojakościowych posadzkach przemysłowych. Wymagają też szerokiego korytarza transferowego (od 4,5 do 5 m) do zawracania i skręcania z jednej alejki do drugiej, a także prowadzenia indukcyjnego lub szynowo-rolkowego. Istnieje też konieczność zakupu dodatkowego wózka satelitarnego realizującego procesy poza strefą regałową, do wyjeżdżania na zewnątrz budynku oraz prowadzenia załadunku i rozładunku samochodów dostawczych. Automatyczny system prowadzenia obniża ryzyko błędu operatora i pozwala mu się skupić na czynnościach związanych ze składowaniem, pobieraniem i kompletowaniem ładunków.

Wózki systemowe dwustronne i trójstronne

Rozróżniamy wózki systemowe dwustronne i trójstronne. Funkcja obrotu wideł wokół własnej osi daje możliwość wózkom trójstronnym rozładowywania i załadowywania towaru z każdej strony korytarza, również z przodu i bezpośrednio z podłogi magazynowej – czego nie mogą wykonywać wózki dwustronne. Ich zaletą jest z kolei praca w węższych korytarzach.

Wózki systemowe Man-Up i Man-Down

Ze względu na miejsce zamocowania kabiny operatora dzielimy wózki systemowe na Man-Up i Man-Down. W pierwszym przypadku kabina jest ruchoma i podnosi się razem z widłami. Ta opcja pozwala pracownikowi połączenie operacji obsługi palet z kompletacją zamówień. Wersja Men-Down jest mniej popularna, zadania są realizowane z poziomu podłogi, a kabina jest przymocowana do korpusu urządzenia.

Wózki systemowe można w szerokim zakresie dostosowywać do własnych potrzeb i specyfiki miejsca, w którym będą pracować. Istnieje wiele udogodnień usprawniających ich pracę, a także poprawiających komfort i bezpieczeństwo pracownika. Tak jak na przykład systemy kontroli nadzorujące układ kierowniczy i sterujący maszyny definiujący maksymalne przyspieszenie i prędkość jazdy. Warto też zwrócić uwagę na systemy zabezpieczające wykorzystujące lasery do wykrywania ludzi i przeszkód pojawiających się na drodze wózka albo mechanizmy blokowania dostępu maszyny kodem PIN.

SERWIS WÓZKÓW SYSTEMOWYCH

image

Regeneracja elektroniki

Prowadzimy serwis oraz naprawę sterowników, falowników, płyt logicznych i innych elementów układu elektronicznego

image

Asysta UDT

Kompleksowo przygotowujemy wózek do badań UDT, a także kompletujemy wymaganą dokumentację

image

Części zamienne

Oferujemy oryginalne części zamienne oraz wysokiej jakości zamienniki dla większości wózków widłowych